AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA HISTORIA ARTIUM - Issue no. 1 / 2022 | |||||||
Article: |
BOOK REVIEW: BRYAN C. KEENE, KARL WHITTINGTON (EDS.), NEW HORIZONS IN ITALIAN TRECENTO ART. PROCEEDINGS OF THE ANDREW LADIS TRECENTO CONFERENCE, HOUSTON, NOVEMBER 8-10, 2018, BREPOLS, 2020, PUBLICATĂ 2021, 320 P.. Authors: SIMONA DRĂGAN. |
||||||
Abstract: Published Online: 2022-12-30 Published Print: 2022-12-30 pp. 137-146 VIEW PDF FULL PDF În câteva cuvinte, acest volum colectiv conferă un profil pasiunii americane pentru un capitol de artă italiană perceput încă drept conservator, alb și, putem adăuga, în pofida căutării unui Trecento global, drept foarte european. Simplificând, acesta este argumentul editorilor în Introducere, în care aceștia apreciază, de asemenea, și o mutație recentă sesizată în studiile academice, de la accentul mai vechi pe prima jumătate a secolului cercetat către cea de-a doua. Studiile acoperă teme sau abordări metodologice ce țin de materialitatea artei (cu un episod final de restaurare), de narativitate, identitate, timp și cunoaștere, sacralitate, local vs. global, completate cu rememorarea afectuoasă a câtorva figuri de cercetători americani ai secolului al XIV-lea italian, începând cu Andrew Ladis, evocări realizate la începutul volumului de Judith Steinhoff, iar la final de către William Underwood Eiland. |
|||||||